ECODAILY - MOCNY Z NATURY

Mocny i wrażliwy, odważny i gotowy do interwencji w każdej sytuacji, a w razie potrzeby wytrzymały i inteligentny. Oto idealny partner dla profesjonalnego transportowca. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i nieustannemu rozwojowi, ECODAILY zapewnia doskonałą odpowiedź na wszystkie potrzeby transportowe i jest wypełniony innowacjami, które są unikatowe w świecie pojazdów dostawczych. Mając ECODAILY jako partnera, mają też Państwo zaawansowane wzornictwo i legendarną jakość Iveco, którymi można się cieszyć już od pierwszej podróży. Wewnątrz do Państwa usług jest najnowsza technologia. Oto pojazd użytkowy, który oferuje Państwu moc, siłę, a także inteligencję. Ale to nie wszystko. Dzięki swoim nowym, ekologicznym silnikom, ECODAILY jest jeszcze bardziej odpowiedzialny i zawsze utrzymuje właściwą równowagę między siłą potrzebną do wykonania zadania a łagodnością konieczną do ochrony środowiska. Daily gwarantuje Państwu najwyższą innowacyjność i szacunek dla środowiska, nie tracąc przy tym niczego ze swoich osiągów, wytrzymałości i niezawodności. Asortyment Iveco Daily jest teraz jeszcze mocniejszy pod względem efektywności eksploatacyjnej i szacunku dla środowiska. To właśnie rozumiemy przez określenie „mocny z natury”.



INNOWACJE W CAŁYM ASORTYMENCIE.

Silniki Daily, będące owocem współpracy z Fiat Powertrain Technologies, światowym liderem w dziedzinie innowacji w konstrukcji silników, są opracowywane specjalnie do lekkich pojazdów użytkowych. Dostępne są dwa silniki podstawowe:

  • o pojemności 2,3 litra, o mocy od 96KM do 136KM i maksymalnym momencie obrotowym do 320 Nm;
  • o pojemności 3,0 litra, o mocy od 136KM do 176KM i maksymalnym momencie obrotowym do 400 Nm.

Zmiany dla nowego asortymentu dotyczą wszystkich różnych silników. SERIA DAILY. Common Rail o pojemności 2,3 litra ma dwie nowe wersje: 106KM (o maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm) i 126KM (290 Nm), które zastępują serię silników 96KM, 116KM oraz silnik 136KM VGT (turbina o zmiennej geometrii). Na szczycie gamy silników Daily jest jeszcze jednostka o pojemności 3,0 litrów Common Rail o mocy 146KM i 176KM VGT (najwyższy moment obrotowy pośród lekkich pojazdów użytkowych: 400 Nm przy 1250 obr./min).


NOWA SERIA ECODAILY.

ECODAILY ucieleśnia najnowszą technologię budowy silników i maksimum szacunku dla środowiska. Spełnia wymagania nieobowiązkowych norm spalinowych EEV i został zaprojektowany z myślą o przyszłych normach Euro6. ECODAILY nie ogranicza się do pojedynczego silnika, lecz stanowi prawdziwą serię z trzema różnymi mocami użytecznymi. 3.0 Common Rail EEV o mocy 140KM (350 Nm) i 170KM (400 Nm) plasują się pośród najbardziej przyjaznych dla środowiska silników diesla, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Wszystkie spełniają normy EEV bez uciekania się do systemu SCR (a tym samym do dodatków na bazie mocznika), polepszając równocześnie spalanie (z dwustopniowym doładowaniem -Twin Turbo) i recyrkulację spalin (przez zoptymalizowany układ EGR). 3.0 Natural Power EEV CNG o mocy 136KM (350 Nm) ma najniższą emisję CO2 i poziom zużycia paliwa w swojej klasie. Zaprojektowany i zoptymalizowany dla zasilania gazem ziemnym, może być zasilany benzyną z dodatkowego zbiornika w trybie rezerwowym. Dzięki swoim nadzwyczajnym właściwościom ekologicznym Natural Power nie potrzebuje filtra cząstek stałych. DPF (filtr cząstek stałych) jest standardową cechą ECODAILY w wersjach wysokoprężnych. JESZCZE PIĘĆ SILNIKÓW.

 2,3 litrowy 106KM

 2,3 litrowy 126KM

 3,0 litrowy 140KM Twin Turbo EEV

 3,0 litrowy 170KM Twin Turbo EEV

 3,0 litrowy 136KM Natural Power EEV - CNG

 Cała seria silników Daily dostarcza 10 różnych mocy użytecznych (od 96 do 176KM) przy dwóch typach technologii silników (Diesel Common Rail i Natural Power). Ten szeroki i wyczerpujący asortyment silników ma odpowiedź na wszystkie Państwa potrzeby związane z lekkim transportem użytkowym.

 


PROFESJONALIŚCI CIĄGLE SIĘ UDOSKONALAJĄ.

Daily zmienił się również od wewnątrz. Z antyodblaskowej tablicy rozdzielczej wydzielona została konsola centralna w kolorze aluminium. Czytelność tablicy rozdzielczej została poprawiona przez ponowne zaprojektowanie grafiki i liternictwa. Na obrotomierzu kierowca widzi „zielony obszar” – czyli zakres obrotów, w których zużycie paliwa jest najmniejsze. Fotele są wyścielone tkaninami w nowych kolorach. Fotel kierowcy ma trzy zakresy regulacji. Dostępne są też wersje sprężystym zawieszeniem z tłumieniem mechanicznym, ogrzewana i z podparciem lędźwiowo-krzyżowym. Dodatkowo można wybrać między podwójnym fotelem a pojedynczym fotelem pasażera. Pod podwójnym fotelem dla pasażerów można zainstalować jako wyposażenie opcjonalne szufladę z opuszczanymi drzwiczkami, dodając w ten sposób schowek o pojemności sześciu litrów.

PROFESJONALIŚCI UWIELBIAJĄ WYBIERAĆ.

Raz jeszcze Daily oferuje najszerszy asortyment w świecie lekkich pojazdów dostawczych:

  • dopuszczalna masa całkowita pojazdu od 2,8 do 7 ton,
  • uciąg maksymalny do 3,5 tony,
  • typy nadwozia do każdego rodzaju zadania (furgon, podwozie z kabiną, podwozie z podwójną kabiną, minibus do przewozu pasażerów),
  • koła pojedyncze i bliźniacze,
  • oraz kompletny zakres pojemności, wysokości, długości, rozstawów osi, zawieszeń, silników, skrzyń biegów i przełożeń tylnego mostu.

Możliwości wyboru zwiększają się jeszcze bardziej, gdy uwzględni się dostępne opcje: od zawieszenia pneumatycznego po przekładnię automatyczną AGile™.

 


ASORTYMENT FURGONÓW.

Daily obejmuje dwie serie furgonów, z których każda zaspokaja specyficzne potrzeby różnych klientów:

  • Klasa S - furgony 3,5-tonowe z pojedynczymi kołami na tylnej osi - do średnich zadań lekkiego transportu drogowego.
  • Klasa C - furgony 3,5- do 7-tonowych z kołami bliźniaczymi na tylnej osi - niestrudzeni mistrzowie opłacalności do najcięższych zadań.

Trzy wysokości wnętrza, trzy rozstawy osi i cztery długości dają w sumie nie mniej niż osiem różnych pojemności ładunku – od 7 do 17 m3. Dzięki dużym, przesuwanym drzwiom bocznym (które mogą być po stronie prawej lub lewej, albo po obu stronach) oraz drzwiom tylnym o trzech różnych wysokościach, łatwość wyboru oznacza automatycznie łatwość ładowania: w rzeczy samej, Daily może zabrać aż sześć europalet o szerokości 1,2 metra.

 

 

SERIA PODWOZI Z KABINĄ.

Dostępne w konfiguracjach z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami, Daily jako podwozie do zabudowy jest wszechstronny i wydajny nawet w najcięższych warunkach. Dzięki konstrukcji podwozia na ramie, budowa Daily znacząco przesunęła ograniczenia ładowności. Zapewnia to niezawodność i wydajność pojazdu w dłuższym czasie. Dostępny w klasach S i C, o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7 ton, Daily podwozie z kabiną jest właściwym rozwiązaniem dla dowolnego zadania i dowolnej zabudowy. Duża sztywność konstrukcyjna, całkowicie płaska górna powierzchnia ramy, a także dostępność siedmiu różnych rozstawów osi (przy długości nadwozia do 6195 mm) sprawiają, że Daily podwozie z kabiną jest pojazdem o największej zdolności przystosowania do dowolnego typu nadwozia i wyposażenia. Idealnie nadaje się do zabudów kontenerowych, izotermicznych oraz do wszelkiego rodzaju zadań specjalnych (od pomocy drogowej do pomostów roboczych, od usług miejskich do furgonów typu camper). Jest również wersja z kabiną brygadową, z siedmioma siedzeniami, pięcioma różnymi rozstawami osi i pełnym asortymentem silników.

SKRZYNIE BIEGÓW I ZAWIESZENIA DO WSZYSTKICH POTRZEB.

W zależności od silnika, Daily jest wyposażony w pięcio- lub sześciostopniowe ręczne skrzynie biegów plus bieg wsteczny. Skrzynia biegów AGile™, dostępna we wszystkich wersjach, jest skrzynią zautomatyzowaną, sześciostopniową (plus bieg wsteczny) i może być wykorzystywana w trybie automatycznym bądź sekwencyjnym. Skrzynia biegów AGile™ analizuje nacisk wywierany na pedał przyspieszenia i dostosowuje swoją reakcję do stylu jazdy dowolnej osoby, która jest akurat za kierownicą. Daily ma kompletną gamę zawieszeń zdolnych do sprostania wymaganiom każdego zadania:

  • na osi przedniej zawieszenie niezależne z hydraulicznymi amortyzatorami teleskopowymi i poprzecznym resorem piórowym (lub alternatywnie z drążkami skrętnymi i stabilizatorem poprzecznym);
  • na osi tylnej zawieszenia paraboliczne, półeliptyczne lub pneumatyczne.

Zawieszenie pneumatyczne zwiększa komfort, bezpieczeństwo i wydajność: lepiej amortyzuje wibracje, zapewnia wypoziomowanie pojazdu bez względu na rozmieszczenie obciążenia i ułatwia dostawy dzięki możliwości obniżenia powierzchni ładowni. Zawieszenie pneumatyczne jest kompatybilne z wszystkimi typami nadwozi i silników pojazdu. NOWA WERSJA 7t. (dostępna od 2010 roku) Nowa okazja dla klientów: oto Daily o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej siedem ton. Przy ładowności dochodzącej nawet powyżej 4,7 tony siedmiotonowe furgony i podwozia z kabiną są najbardziej wydajnym rozwiązaniem dla szybkich przejazdów na średnich dystansach. W pełni obciążony Daily 7t może przewozić więcej niż trzy 3,5-tonowe pojazdy razem wzięte: oznacza to również, że całkowita emisja zostaje zmniejszona o ponad 60% przy takim samym ładunku.