Wytrzymały, niezawodny, o dużych możliwościach przystosowania – wykonawca najwyższej klasy do najtrudniejszych zadań. To cechy nowego Trakkera, który otrzymał bardziej specjalistyczne właściwości:
- kabina o nowej konstrukcji;
- podwyższony komfort kierowcy;
- nowe silniki;
- zawieszenie pneumatyczne na osiach typu tandem z reduktorami w piastach kół w ciężarówkach 6x4 oraz 8x4 oraz ciągnikach 6x4;
- betonomieszarka z przednimi i tylnymi osiami napędowymi i chłodzonymi powietrzem hamulcami tarczowymi o konkurencyjnej redukcji masy.
Trakker, terenowy specjalista.
Klasa sama w sobie pod względem komfortu.
Jakość życia typowa dla kabin samochodów stosowanych w transporcie dalekobieżnym jest uzupełniona przez cechy konstrukcyjne i materiały charakterystyczne dla samochodów stosowanych do prac budowlanych i ziemnych. Trakker łączy ergonomię i innowacyjność techniczną tak, aby wznieść się na wyżyny komfortu w grupie pojazdów terenowych.
- Optymalna redukcja hałasu;
- Wysoce skuteczny układ klimatyzacji;
- Deska rozdzielcza odporna na zarysowania;
- Centralny wyświetlacz wielofunkcyjny o dużej czytelności;
- Przyciski sterujące na kole kierownicy do obsługi dekompresyjnego hamulca silnikowego, retardera hydraulicznego, radioodtwarzacza, tempomatu oraz skrzyni biegów EuroTronic;
- Pneumatyczna regulacja położenia koła kierownicy;
- Nowa, innowacyjna i łatwa w utrzymaniu czystości tapicerka;
- Trzecie siedzenie pasażera dostępne jako opcja.
Samochód nie do zniszczenia
Jest to wydajny i bezpieczny samochód do pracy, zaprojektowany tak, aby sprostać z łatwością nawet najbardziej zaskakującym sytuacjom, niezależnie czy będzie to przewóz kamieni, betonu czy aplikacje takie jak pług śnieżny lub holowanie ładunków ponadgabarytowych.
- Nowa, zmodernizowana osłona chłodnicy poprawiająca wydajność układu chłodzenia;
- Stalowy zderzak składający się z trzech niezależnych części ułatwiających naprawę;
- Trzy stopnie wejściowe do kabiny, najniższy zawieszony jest elastycznie i wykonany z plastiku testowanego w najtrudniejszych warunkach;
- Światła sygnalizujące, że samochód pracuje;
- Nowe lusterka zewnętrzne o poprawionej widoczności;
- Sztywniejsze wsporniki lusterek wytrzymujące naprężenia i odkształcenia związane z eksploatacją w terenie.
Trwałość ponad wszystko
Szeroki wybór specjalnie zaprojektowanych komponentów: skrzyni biegów, mostów tylnych i osi zapewniający doskonałe dopasowanie poszczególnych elementów układu napędowego i realizację przewidzianych zadań samochodu. Począwszy od konfiguracji ramy aż do najdrobniejszego detalu – wszystko to potwierdza z jaką precyzją został zaprojektowany Trakker.
- Manualne skrzynie biegów ze wspomaganiem;
- Zautomatyzowane skrzynie EuroTronic;
- Układ napędowy zaprojektowany tak, aby zagwarantować optymalne prześwity w zastosowaniach terenowych;
- Tylne osie napędowe z pojedynczą i podwójną redukcją, wyposażone w blokadę mechanizmów różnicowych;
- Reduktory planetarne w piastach kół zwiększające trakcję kół;
- Stalowa rama o wysokiej granicy plastyczności.
Najnowocześniejsze silniki
Wydajne, przyjazne dla środowiska i niezawodne silniki o przebiegu momentu obrotowego idealnie dopasowanym do jazdy w warunkach terenowych przy niskim zużyciu paliwa:
- Silniki Cursor 8 oraz 13, Euro 5 SCR;
- System SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) eliminujący składniki toksyczne ze spalin, spełniający normy Euro 5;
- Pompowtryskiwacze i turbosprężarka z turbiną o zmiennej geometrii;
- Silniki o pojemności skokowej 8 oraz 13 litrów;
- Moc od 310 do 500 KM;
- Moment obrotowy od 1300 do 2300 Nm,
|